محصول نان های فانتزی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 14 مهر 1399
بازدید : 313
نویسنده : مریم عبداللهی

انواع نان های فانتزی 

نان بربری جزو نانهای مسطح محسوب میشود. این نان از آرد ستاره، آرد معمولی (سبوس گرفته) و گاها مخلوطی از این دو، آب، نمک، مخمر صنعتی و یا خمیرترش طی فرآیندهای تخمیر تهیه میشود. به لحاظ شکل ظاهری، این نان بیضی شکل بوده و دارای طول ۷۰-۸۰ سانتیمتر و عرض ۲۰-۳۰ سانتیمتر است. ضخامت این نان نیز بین ۳ الی ۳/۵ سانتیمتر است و به شیوه سنتی و ماشینی پخت میشود.

از این رو تمایل به نان های فانتزی نیز بیشتر شده است. نان فانتزی مشتمل بر نانهای باگت، برشتن، ساندویچی، همبرگر، شیرمال، پیراشکی است. این نان در ایران هم به صورت گسترده و کارخانه ای طبخ میشود و هم در نان فانتزی پزی های کوچک.  این دسته از نان ها که توسط کارخانه ها تهیه میشوند از استاندارد مناسبی برخوردارند و دارای شماره ثبت و تاریخ تولید و انقضاء هستند اما آن بخشی که در کارگاههای کوچک پخت میشوند دارای علایم ثبتی برای شناختن هویت تولید کننده نیست. این نان‌ها در کیسه‌ای نایلونی بدون هیچگونه شناسنامه‌ای از محل تولید به مغازه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و حتی بیمارستان‌ها تخویل داده می شوند.

اگرچه در ۲ تا ۳ سال اخیر بعضی از این واحدها بخشی از تولید خود را با شناسنامه در مغازه‌ها و خوار بار فروشی‌ها و سوپرها عرضه می‌کنند که متأسفانه گاهی تاریخ تولید یا انقضا روی آن درج نمی‌شود.

به طور کلی نان‌های فانتزی را می‌توان به دو گروه نان‌های سفید و تیره تقسیم کرد. نان‌های سفید شامل نان ساندویچی، همبرگر، فرانسوی و نان بربری فانتزی هستند
و نان‌های تیره شامل نان‌هایی هستند که با آرد چاودار (جو) و سبوس‌دار تهیه می‌شوند. در اینجا به تعدادی از نان‌های فانتزی که امروزه در بازارهای ایران رونق پیدا کرده‌اند، اشاره می‌کنیم






مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

RSS

Powered By
loxblog.Com